fredag 21 september 2012

Fredagens bästa tips..

Jag älskar att dela med mig av alla mina recept. Idag satt min kollega och pratade om en maträtt som jag helt glömt av.
Maken min har faktiskt kommit på detta goda. För ett par år sedan hade kronkyckling en tävling och vi tävlade med detta.
Måste också nämna att det är en perfekt fredagsrätt som alla gillar, både stora och små.Servera med en härlig sallad och något gott att dricka.

Köp en grillad kyckling, creme fraiche med smak av chilli/paprika, en mjukost med samma smak och tortilla bröd.

Dela kycklingen i mindre bitar och blanda med cremefraichen/osten. Lägg en lite klick med blandingen på ett bröd och rulla som en cigarr.
En ugnsfast fom fylls med "cigarrerna" och riv lite ost ovanpå.
200 grader tills osten blir gyllenbrun. Men pass på tortillabröden så att dom inte blir för brända.

Nu kan Ni börja njuta av helgen.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar