lördag 15 september 2012

effektiv lördagmorgon

Som vanligt vaknade jag tidigt men var egentligen hur trött som helst och kunde inte somna om.
Kaffe och en macka så kom jag igång... tvätta, paj, Brittas hamburgerbröd och panriche samt rostade oliver med chili.
Ganska bra tycker jag, färdig med detta halv 11. Men nu skall jag äta en bättre "frukost" och NJUTA av kaffet.
Det var allas våran Ernst som gjorde det lätta tilltugget, rostade oliver, och givetvis ville jag testa detta.

Här kommer receptet, det mycket korta.

2 st burkar kalamattioliver
1 st chili
1 msk olivolja


Gör så här

1. Lägg oliver på en plåt med bakplåtspapper
2. Finhacka chilin och strö över oliverna. Ringla sedan över olivoljan.
3. Sätt in i ugnen 20 min på 175 grader

Ja då var det bara att börja äta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar