lördag 1 december 2012

20-års kalas

Efter en låång dag igår ( upp klockan 4.30 och i säng 1.30, alltså nästan ett dygn..) så har jag lite dåligt med sömn i kroppen. Fast jag då kom hem så sent igår så vaknade jag halv sju, och kunde inte somna om.

Som tur är skall jag bara sätta fram ljusstakarna och hänga upp köksgardinerna så är det pyntat och klart.
Vi skall också på 20-års kalas till min brors dotter. Och där blir det smörgåstårta. GOTT!


Jag lovade ju ett recept på en kaka till advendskaffet och då valde jag en pepparkaks muffins.
Detta receptet hittade jag på bloggen Sugar Town.

Kakorna blev inte helt klara idag, så bild kommer i morgon...

Pepparkaks cupcakes: (ca 12st)

100g smör
1 dl socker
1½dl farinsocker
2 ägg
1½ dl gräddfil
3 dl mjöl
1½ msk kanel
1½ tsk mald nejlika
1 tsk ingefära
1 tsk bikarbonat


Vispa smör, socker och farin luftigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa ordentligt mellan varje. Vispa sedan ner gräddfilen. Blanda mjöl, kryddor och bikarbonat i en annan bunke och vänd sedan ner det i smeten. Fyll formar 2/3 och grädda på 180 grader ca 15- 18 minuter.


Kanel frosting:

60g smör
100 g philadelphia ost
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel


Vispa smör och philadelphia luftigt. Vispa ner florsockret lite i taget. Tillsätt sedan vanilj och kanel. Spritsa elelr bred ut frostingen över cupcakesen och pudra med kanel.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar