tisdag 18 december 2012

Men var det inte fredag idag???

Fick den känslan att det var fredag idag, lite otäckt då det är flera dagar kvar. Men lilla julafton firades med mina arbetskamrater i alla fall. Julmat och julkapp till och med Tomten kom på besök..

Sen fick jag finbesök när jag kom hem, kaffe och lussekatt bjöds det på då.

Vad skall jag dela med mig av idag tro? Får faktiskt bli ett recept på fikon- och glöggmarmelad som jag hittade i tidningen Buffe.

4 pers
75 g torkade fikon
2 dl röd vinglögg

1. Koka ihop fikon och glögg i en kastrull under lock i ca 5 min
2.Mixa till en slät marmelad med stavmixer. Fyll en ren glasburk och förvara i kylen till servering.

Kan blli en fin avslutning på jubordet om man har lite kex och ost.
Nåt som kommer på vårt bord i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar