torsdag 27 september 2012

Ostfrallor

Tack Lena för tipset om pannkakorna, jag som älskar pannkakor har varit urdålig på att steka dem. Idag testade jag med ett extra ägg och ALLA blev bra, det är så att jag blir stolt över mig själv.
Hade i lite vaniljsocker så som min man alltid gör, gott!

Nu är även minstingen sjuk och jag misstänker att det är en halsfluss. Han äter eller dricker inget så vi får ringa vårdcentralen imorgon så får de kolla upp honom. Det är så typiskt att det blir så här just nu då vi ska flytta för min mamma i helgen och verkligen behövt att alla var friska men det är inte mycket att göra åt, det är bara att försöka lösa.

Idag gjorde jag frallor med ost. Ett recept som jag hittade på Jennys matblogg som du hittar här.
Jag använde mig av goudaost jag med men fick ha betydligt mer mjöl än vad som stod i receptet men det får man ju pröva sig fram. Gott blev det iallafall.

Nu ska jag parkera mig i soffan och vänta på att "Hela Sverige bakar" börjar.

Kram Britt-Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar