söndag 23 september 2012

seg söndag..

Idag vaknade jag med migrän. Hm. Men efet alla dessa år med att sova bort en hel dag var jag hos läkaren och fick tabletter. Detta tack vare min kära "syster" Britt-Marie, fick låna ett par av henne sist gång jag drabbades. Och barar ett par timmar efter känner jag mig ganska bra. JIPPI, har ju inte tid att förlora en dag till för detta elände.

Igår var det ju match för dottern, vinst med 4-1 mot serieledarna, behöver jag skirva att att sånt värmer i en moders hjärta trots man inte är så bra på fotboll själv.
Senare cyklade vi hem till våra vänner, Britt-Marie och Tomas, alla barnen var med och det blev en mysig lördagkväll.

Idag som sagt är det lite segt, men om en stund skall jag leta lite thairecept för nu längtar vi dit och en bra start är att laga mat från detta underbara land.



Antal portioner: 4
Färdigt på: 25 min
Ingredienser
4st kycklingfiléer1msk olja2st vitlöksklyftor, pressade2tsk ingefära, riven1tsk salt1tsk peppar1st grön paprika1msk rödcurrypasta8s tchampinjoner1burk minimajs1st broccolihuvud4dl kokosmjölk1msk honung0.5st lime, pressad

4 port ris


Gör så här
1. Koka riset enligt instruktionerna på förpackningen.
2. Skär filéerna i mindre bitar.
3. Stek dem i olja, vitlök, salt, peppar och ingefära.
4. Ta ur kycklingen och stek grönsakerna tillsammans med currypastan.
5. Lägg allt utom broccolin i en gryta tillsammans med kokosmjölk, honung, kyckling och lime.
6. Låt det koka ihop i ca 10 minuter. Lägg i broccoli när det är ca 1 min kvar.
7. Salta och peppra om det behövs.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar