fredag 14 september 2012

Middag hos brorsan och bloggtips

Äntligen fredag. Tänk jag tror jag älskar denna dag mest av alla i veckan, man har hela helgen framför sig. Det är en skön känsla. Imorgon blir det äntligen ett besök hos frisören vilket är mer än behövligt men jag undrar just vad jag tänkte på när jag bokade tid till 9:30. Frukost äter vi ju aldrig förrän 9 på helgen och innan dess händer inte mycket här hemma men imorgon blir det till att sätta fart i tid. Det är ju skönt nu när barnen är lite större och inte behöver underhållas från samma stund de slår upp sina ögon.
Annat var det förr under småbarnsåren, då var det skönt att ta till Teletubbies som en liten barnvakt ibland på morgonen.

Apropå småbarnsåren så vill jag tipsa om en underbar blogg som drivs av tvåbarnsmamman Malin som ger sin bild av den råa verkligheten under småbarnsåren. Med mycket humor och glimten i ögat berättar hon om sin vardag, en mycket igen kännande blogg som ger en härlig kontrast till många andra bloggar som är lite för "rosa fluffiga" för min smak. Läs gärna mer hos Mekatt.

Ikväll blev det middag hos min bror med familj. Vad vi åt? Ja det är ju fredag så naturligtvis blev det tacos. Så därför blir det inget recept idag utan istället bjuder jag på en bild från i somras då vi firade Lenas dotter (min extradotter). Lena som jag fick sällskap idag när jag spanade efter höstkläder. Alltid lika trevligt att babbla bort en stund.



Kram Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar