lördag 20 oktober 2012

Revbenspjäll..

Nu är man nyfrissad igen. Härligt att bli av med lite hår och få en frisyr igen.
Och nu har jag precis beställt biobiljetter så en bra film blir det också ikväll.

För att det inte skall bli för stressigt med matlagning också idag så äter vi världens godaste Revben.
Det finns en gormet butik i Göteborg som säljer dessa underbart kladdiga smakrika spjäll.
Min väninnas pappa "lurade" oss första gången vi åt dom. Han sa att har man smakat en gång så kan man inte äta några andra, och så rätt han hade.
Jag passade även på att köpa en fransk chevre ost som var lagrad i 12 år. Det var ostprovning i butiken, och det fanns givetvis många ostar jag skulle vilja haft med mig hem. Det tändes en låga i min reslustan dock. En resa till Frankrike med vingårdar och allt annat hade ju varit toppen.. Så än en gång blir det att försöka spara lite pengar, för tänk att göra en sådan resa...Jag hoppas att drömmarna blir sanna..



Ha nu en skön lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar