onsdag 31 oktober 2012

Rosa bandet galan

Sommaren 2011 hittade jag en stor knöl i mitt högra bröst. Fick en tid till läkaren redan dagen där på. Känslan när jag låg där på britsen och han kände igenom mitt bröst och fick en stor rynka mellan ögonbrynen och med allvarlig röst sa att det här måste kollas upp med en gång, den känslan kommer finnas med mig så länge jag lever. Jag tänkte på mina älskade barn, min älskade man och min familj och vänner. Så många tankar som passerade genom mig och den rädslan jag kände går inte att beskriva.
Jag hade tur, det var inte cancer men många har inte samma tur. Ikväll sänder tv3 Rosa bandet galan för 10:e året. För alla mammor, systrar, väninnor, döttrar och alla andra kvinnor så vädjar jag till er som tittar in här att gå in på cancerfondens sida och stödja bröstcancerforskningen, klicka här


Idag är det också halloween, en tradition som vi inte firar något större här hemma men lite extramys till kvällen får det bli så därför gjorde jag och barnen cupcakesspindlar (med ett ganska stort överbett ;) ) och blod inuti.


12 st

3 st ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt

Fyllning:
3 dl frysta hallon
100 g vit choklad

Frosting:
100 gr Philadelphiaost
50 g smör
5 dl florsocker
100 g Marabou mjölkchoklad

Garnering:
Salta snören
Vita chokladprickar
Godiständer

Vispa ägg, socker och vaniljsocker riktigt poröst.
Smält smör och blanda med gräddfilen och kaffet. 
Rör ner i smeten.
Blanda de torra ingredienserna och sikta ner försiktigt i smeten.
Fyll muffinsformarna till hälften och grädda i 175 grader 15-20 min.

Smält hallonen i en kastrull och smält därefter ner den vita chokladen.
Låt svalna.

Smält Marabou chokladen över ett vattenbad.
Blanda ingredienserna till frostingen till en slät kräm.

Ta ut muffinsen ur ugnen och låt svalna.
Skär av ett lock och gräv ut litegrann. Fyll upp med fyllningen.
Lägg på locket igen.

Bred på frostingen och garnera.


Kram Britt-Marie

Ps glöm inte att känna igen era bröst (.)(.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar