lördag 13 oktober 2012

Chokladmuffins med banansmak och dumlesuprise

Glömde ju totalt bort att lägga in receptet på muffinsarna jag gjorde i början av veckan. Nu hoppas jag verkligen jag kommer ihåg vad jag hade i, i rätt mått...


 3 ägg
2,5 socker
1 tsk vaniljsocker
2 msk bakpulver
5 dl mjöl
75 g smör
2 msk kaffe (kallt)
1 dl gräddfil
3 msk kakao
2 mosade bananer
12 dumlekolor

Vispa äggen, sockret och vaniljsockret riktigt poröst. 
Smält smöret och rör ut gräddfilen och kaffet i smöret.
 Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten. 
Tillsätt smörblandningen försiktigt och till sist de mosade bananerna.
 Fördela i 12 muffinsformar och stick ner en dumlekola i varje form.
 Grädda i 175 grader i 15-20 min. 
Pudra med florsocker innan servering.


Idag blir det bio med familjen. Vi ska åka och se filmen Modig. Sedan så blir det potatisgratäng efter tips från Lena :) Förhoppningsvis kommer vi också närmare att bestämma oss för vår gemensamma utlandssemester nästa år. Det verkar iallafall luta mot Grekland.

Kram Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar