måndag 29 oktober 2012

Fredagsgäster

Söndag och lite trött efter gårdagens loppisförsäljning. När jag satt här i soffan så började jag planera lite i för fredagens lilla bjudning.
Min norska väninna bjöd på en alldeles super enkel och super super god efterrätt en gång då vi fick tillbringa en trevlig kväll hemma hos hennes familj.
Receptet får ni senare i veckan.

Men eftersom det blir tacco till middag, så har jag bakat tortilla bröd, det var väl bland det enklaste jag gjort. Och inte behövde man använda ugnen utan man stekte brödet i stekpannan.

Ca 12 st

7,5 dl mjöl
1tsk bakpulver
1 tsk salt
1 msk olja
2 dl vatten

Blanda de torra ingredienserna, tillsätt olja och vatten och gör en smidig deg. Dela degen i 12 bitar , kavla ut till tunna kakor. Stek bröden i stekpannan ca 1/2 min på var sida.
Lägg dom färdiga bröden under folie, pudra mjöl på brödet innan nästa läggs på.
Går utmärkt att frysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar