söndag 28 oktober 2012

Höst söndag

Och när vakande jag idag då.. Jo 3.59!!!(vintertid), visst jag brukar vakna tidigt, men idag var det väl lite att ta i.
Tur att Svt-play finns för jag hade missat Arne Dahl deckaren i söndags. Så lite varm choklad och film blev ju en bra start på söndagen.
Ett härligt väder idag och jag blev sugen på att äta grillat. Det blir grillade lamfärs biffar. Skall ha hassebackspotatis till detta, lite grönsaker och yuoghurt sås. Ja nog skall vi bli mätta alltid.

Receptet kommer här;


Ingredienser
600 gram
1 st
2 st
100 gram
1,5 tsk
1 tsk
1 krm

Tillagning

1. Hacka lök och persilja och blanda med lammfärsen. Tillsätt ägg och kryddor, blanda väl.

2. Forma små runda platta bullar och grilla i grillpanna (helst över kolgrill).
3. Servera med couscous, pommes frites, stekta pepperoni och tomater, bröd och yoghurt. 
 
 
Detta receptet hittade jag på Tasteline.
 
Trevlig söndag!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar