torsdag 15 november 2012

Pannkakstokig

Ja de flesta som känner mig vet att jag älskar pannkakor. Det har varit min favoriträtt sedan jag var liten. För något år sedan när jag gick igenom gamla saker hitta jag två "Mina kompis"-böcker. Den ena var från när jag var 3-4 år och min syster intervjuade mig, favoriträtten var då pannkakor. Den andra var min egna bok från när jag var 10 år och även då var favoriträtten just pannkakor.
På alla hjärtansdag i år fick jag varken rosor eller paket från min älskling utan en pannkakstårta. Bästa alla hjärtansdagpresenten någonsin :)

Pannkakstårta

1 sats pannkakor
hallonsylt
grädde
valfria bär tex hallon och jordgubbar

valfri garnering tex hallonhjärtan

Varva pannkakor med grädde, sylt och bär. Stryk grädde överst och garnera med tex hallonhjärtan.

Kram Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar