fredag 9 november 2012

Efterrätt

Igår när jag var i affären och handlade lite inför helgen så tog jag arlas nya lilla häfte med recept. Det var inte första gången kan jag lova. Finns alltid goda saker att laga till i dessa små häften.

Och eftersom det är fredag och man vill ha lite gott till efterrätt i helgen så tänker jag göra detta.

Progiteroller

Ingredienser
24 st
1 sats petit choux-mix eller enligt recept på arla.se
½ liter vaniljglass

Chokladsås:
1 dl strösocker
1 dl kakao
1 dl Arla Köket® vispgrädde
1 krm salt
½ krm vaniljpulver


Gör så här
Gör smeten enligt receptet eller anvisning på förpackningen. Baka 24 små petit chouxer. Låt kallna. Dela och fyll dem med glass. Lägg i frysen. Hit kan du förbereda. Vispa ihop ingredienserna till såsen i en kastrull. Låt koka 3 min. Lägg profiterollerna i en skål. Låt tina ca 10 min. Häll över den varma chokladsåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar