måndag 5 november 2012

Cheescake med Philadelphia Marabou

Sitter på tåget på väg till Linköping för konferens i dagarna två, ska bli mycket intressant och trevligt. Skönt att koppla av på tåget efter en stressig dag på jobbet.

För ett par veckor sedan anmälde jag mig att få testa Philadelphia Marabou och hade turen att bli utvald :)
Så igår gjorde jag en cheesecake med Philadelphian som jag sedan lät mina arbetskamrater vara testsmakare av. Hörde många mmmm, åh va gott och tummen upp så det känns som jag tryggt kan rekommendera detta recept

Ursäkta den dåliga bilden men porslinet på jobbet är inte det snyggaste och det fick bli en snabb bild.

3 ägg
1,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 burk Philadelphia Marabou
3 dl grädde
8 Digestivekex
1/2 påse hasselnötter
50 g smör

Ev tinade hallon till serveringen.

Mixa kexen och hasselnötterna grovt. Smält smöret och blanda ihop. Tryck ut blandningen i en form och grädda i 175 grader cirka 10 min. Ta ut och låt svalna.

Separera äggulan från vitan. Vispa äggula, socker och vaniljsocker poröst. Bland ner Philadelphia Marabou och rör till en jämn smet.

Vispa grädden ganska hårt och vänd ner i äggsmeten.

Vispa till sist äggvitorna till ett hårt skum och vänd ner i smeten. Häll i allt i formen och ställ in i frysen i minst 6-8 timmar.

Ta ut cirka 20 min innan servering och servera gärna med tinade hallon till.


Kram Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar