lördag 19 januari 2013

lördag

Idag var det - 15 grader när jag vaknade, och det tycker jag är kallt. (fast det finns orter i vårt avlånga land som har kallare...jag vet...:-) )

Trots denna kyliga dag har vi bestämt att vi skall grilla. Eller rättare sagt, maken går ut och grillar och jag fixar tillbehören, bra deal för mig....

Vi köper ofta en hel stek och skär ner den till lagom stora bitar, kan kanske kännas lyxigt men då får man ju som man vill.Och idag blir det en rostbiff som blir fina grillbitar.

Vi skall ha hasselbackspotatis, grillad sparris och ett BBQ smör till detta. Och som vanligt har jag tagit ett lite häfte med recept och denna gång var det från Caj P.

BBQ smör

100 g  rumsvarmt smmör
1½ msk  Sweet Baby Ray´s BBQ Sause
1 msk  dijonsenap
2 msk  krusig persilja hackad
1 tjsk  worcestersås
2 tsk  chilisås

Vispa smöret fluffigt med elvisp, tillsätt alla ingredienser under vispning, lite i taget. Smaka av med salt och kyl sedan smöret.

Ha nu en skön lördag
Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar