söndag 6 januari 2013

Längtan efter sommaren




Sitter och tittar igenom bilderna i mobilen och oj vilken längtan jag får efter sommaren. Aldrig längtar man väl så mycket efter att få äta frukost med gröt och nybakat bröd som när januari bara är mörk, grå och fuktig. Vi får hoppas att tiden fram till våren går fort och det blir till att hitta på roliga saker att muntra upp denna tid med. 

Idag blev det bakat tekakor med havregryn, det var ett tag sedan sist så nu var det riktigt trevligt att få göra dem igen. Ibland hamnar man i att göra samma recept om och om igen och till slut så är man ju så trött på det. Receptet på tekakorna hittar ni om ni klickar här.

Lena och Anders var precis förbi på en kopp kaffe när de tog en eftermiddagspromenad. Då började vi spåna i vårens och sommarens aktiviteter och det känns som vi har en del att se fram emot. Precis som Lena har jag rensat bort det mesta med julen nu i helgen. Julgardinerna i köket hänger i och försig kvar då jag tänkte åka och köpa nytt tyg till nya vårgardiner. 

Nu ska jag bara lata mig innan det är dags att hoppa i säng, i morgon väntar en helt ny vecka som kommer innehålla bl a träning :)

Kram Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar