tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År!


Jag hoppas ni fick ett bra avslut på 2012 och nu har vi ett nytt år att se fram emot. Roliga saker är inplanerade och fler kommer det säkert att bli. Mest av allt önskar jag att det blir ett lugnt och roligt år med positiva händelser.
Jag sitter just nu och letar nya recept att inleda året med. Det kommer bli färre recept på godsaker ett tag framöver och fler matrecept från min sida. Tre veckor utan söta saker har vi bestämt oss för här hemma och nej det är inget nyårslöfte då jag tror att nyårslöfte är till för att brytas ;-)
Det var mellanpojken som fick välja dag och då var idag ett väldigt klokt val eftersom vi då kunde njuta av godsakerna med gott samvete över jul och nyår.

Igår på dagen bakade jag för fullt, det blev kanelbullar med mandelmassa och hönökakor. Hönökakor var första gången jag gjorde och det var riktigt kul och det blev riktigt likt de hönökakorna man hittar i affären.
Recept på detta kommer senare.

Ha en fin nyårsdag och jag önskar er ett härligt 2013 med massa god mat och trevliga upplevelser.

Kram Britt-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar