söndag 4 augusti 2013

Veckorna går fort..

Jag vet inte hur fort dagarna går, men vips så har nästan en vecka gått sedan jag lovade ett recept med köttfärs. Det blev faktiskt ingen avancerad mat sist,utan det blev taccos.
 Inte behöver ni någon närmare beskrivning av denna goda maträtt, nä jag tänkte väl det.
Men igår var det åter en middag med Britta och resten av familjerna, först var vi på badstranden och hade en härlig stund  med bad och fika.
Sen åkte vi hem och pysslade lite med huset och på kvällen skulle vi äntligen få äta mat tillsammans igen.
Jag gjorde en jättegod liten förrätt som jag verkligen rekommenderar. Går även bra att ha på buffébordet.
Jag hann inte ta kort på rätten då den försvann på fem röda sekunder. Då förstår ni att den är god...
Tack Allt Om Mat..

Stubb-enchiladas 40 st

1 förpackning tortillabröd
300 g cheddarost
1röd chili
150 g babyspenat
200 g naturell färskost 

1. Sätt ugnen på 250 grader. Grovriv osten, finhacka chilin. Blanda. Grovstrimla spenaten.

2. Bred färskost på tortillabröden och strö över ost och spenat. Rulla ihop och skär i ca 3 cm breda bitar. Ställ dem med snittytan  uppåt i en ugnssäker form.  Hit kan man förbereda.

3. Grädda stubbarna mitt i ugnen i ca 10 min. Se bara upp så att du inte bränner dom.
Servera dom ljumna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar